Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

20. 03. 2009.

FBI rukavice: Nlo (2. dio)

Nastavljam s «istragom» bloga Nlo , za ožujak 2009., koji je «pod istragom» u sklopu blog-druženja koje je pokrenula mamajac s bloga Cooks and bakes.


Tko me zna, zna da volim (ušećereni) đumbir u kolačima, svejedno je li u kombinaciji s čokoladom, ili s marcipanom, ili s raznim suhim voćem...

Zato mi se recept za brownies odmah svidio, a podsjeća me na kombinaciju s čokoladom koju često radim:)

Ali nisam imala ušećerenog đumbira. Inače ga kupujem na tržnici Kvatrić u Zagrebu. I neki dan sam ga namjeravala kupiti, ali prolazila sam pokraj Kvatrića tek u 5 poslijepodne, kad, naravno, na tržnici više nema nikoga.

Zato sam kolač radila sa svježim đumbirom.

Moram priznati da ne znam kakva je razlika između kolača sa svježim đumbirom i kolača sa ušećerenim đumbirom. Radila sam već i jednu i drugu varijantu, ali ne vidim razliku. Ova verzija sa svježim đumbirom nema ništa jači okus od one s ušećerenim đumbirom.
U kolaču od đumbira i čokolade koji sam gore spomenula, u originalnom receptu koristi se svježi đumbir. U onom kolaču s marcipanom, u originalnom receptu, koristi se ušećereni đumbir.
(U onom Voćnom kolaču, uopće se ne koristi đumbir – ali ja dodajem ušećereni:)

U kolačima najčešće koristim ušećereni đumbir jer ga uvijek imam doma (osim u ovakvim situacijama kad si sve potrošim, a ne uspijem se nanovo opskrbiti). Ali u međuvremenu sam ga kupila i namjeravam opet raditi ovaj kolačić, ovaj put s ušećerenim đumbirom: )

Svježi đumbir rijetko kupujem jer ga moji ukućani ne vole. Ako stavim mrvicu đumbira u neko slano jelo, moja mama to njuši na kilometre. A taj jedan korjenčić dostatan je za nekoliko jela, obično čami u mom hladnjaku.

Sad sam kupila najmanji mogući korjenčić svježeg đumbira i ostao mi je samo sićušni komadić koji namjeravam upotrijebiti u jednom jelu, ostatak sam sitno nasjeckala i napravila ove odlične browniese.

Inače radim browniese dan ranije, kad se ohlade zamotam ih u plastičnu foliju ili vrećicu i onda uživamo u njima idući dan jer su savršeno mekani. Tako sam i sad radila pa ne znam kakvi su ovi browniesi onaj dan kad se naprave: radila sam to kasno na večer, bila sam preumorna da bih nešto jela. Ali idući dan su bili odlični, tako su mekani iznutra:)

Kad sam već razvezala o toj temi, toplo preporučam još jedan kolač s đumbirom, a to je Valina Čokoladna štruca s marelicama i đumbirom. Ako malo prosurfate po Internetu naći ćete još puno lijepih recepata sa svježim i ušećerenim đumbirom.

A ako nemate ušećereni đumbir možete ga sami napraviti prema Ana-Marijinom receptu.


Da se sada vratim prefinim

Browniesima s đumbirom od Nlo:


Sastojci
100 g čokolade za kuhanje
150 g maslaca
150 g smeđeg šećera
prstohvat soli
4 jaja
120 g brašna
1 žlica praška za pecivo
4 žlice kakaa
150 ml mlijeka
šaka (ušećerenog đumbira) nasjeckanog na sitne kockice


Zagrijte pećnicu na 180°C.

Čokoladu i maslac rastopite na pari pa ostavite sa strane da se malo prohladi.
U mlaku čokoladu dodajte šećer pa postupno umiješajte jaje po jaje. Dodajte mlijeko i izmiješajte te smjesi zatim dodajte prosijano brašno, prašak za pecivo i kakao.

Na kraju umiješajte sitnije nasjeckani (ušećereni) đumbir. Stavite u nauljeni oblik za pečenje i pecite oko 20-25 minuta (ja sam to pekla nešto duže). Kolač bi iznutra trebao biti vlažan i ljepljiv.

U Zagrebu ušećereni đumbir možete kupiti npr. na tržnici Kvatrić (štand sa suhim voćem, orašastim plodovima, lećom...), na tržnici Dolac (štand trgovačke radnje "Agro - kutić"), a može ga se naći i na drugim tržnicama.

Svježi korijen đumbira u Zagrebu možete kupiti na odjelu s povrćem u većim trgovinama i trgovačkim centrima ( Super i Maxi Konzum, Kaufland, Getro...), u nekim zagrebačkim voćarnama, te na (većim) tržnicama.



Kolači s (ušećerenim) đumbirom:
Kocke od čokolade i đumbira
Kolač od čokolade i ušećerenog đumbira
Voćni čajni kolač

Broj komentara: 12:

  1. Djumbir je fantastican i odlicno ide uz cokoladne recepte. Lepo si ovo napravila :)

    OdgovoriIzbriši
  2. i ja sam ga primetila,verovatno cu ga praviti!

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš su krasni. Ja još nisam našla taj ušećereni đumbir, Kvatrić mi nije baš usput. Mislim da ću poslušat tvoj savjet i isprobati s običnim, sviježim, samo moj popis s receptim za ovaj krug rukvica postaje sve duži i duži! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja rebam malu pomoć
    Imaš li koji recept za kolače gdje neidu jaja.
    Hvala

    OdgovoriIzbriši
  5. Ljilja, Vera, Andrea - hvala:)

    Anonimno - ne radim takve kolače. Ima po Internetu recepata pod nazivom Crnac bez jaja, ljudi uglavnom vole te kolače. Imam i ja negdje takav recept, ali nisam ga dugo radila jer ne volim takve kolače.

    OdgovoriIzbriši
  6. meni se jako sviđa ova kombinacija đumbira i čokolade

    OdgovoriIzbriši
  7. dobro, Sanela, hvala na objašnjenju, idu ovi komentari sada :lol:

    OdgovoriIzbriši
  8. pravila, odlino i sočno...super

    OdgovoriIzbriši
  9. jos da dodam ... ja inače u kolačima gdje mlijeko nije osnovni sastojak ubacim vodu, pa sam tako i ovaj puta

    OdgovoriIzbriši
  10. Anonimno;
    I meni se recept dopao čim sam ga vidjela.

    fiona_dea
    Može se i tako. I ja sam u neke biskvite dodavala vodu umjesto mlijeka.

    OdgovoriIzbriši