Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

30. 05. 2009.

Složenac od tikvica i quinoe




Recept je s Coolinarike . U originalu je to složenac od tikvica s prosom. Radila sam ga već s prosom, ali kad nemam prosa upotrijebim quinou. Naravno, to nije isto, ali proso i quinoa imaju otprilike isto vrijeme kuhanja, pa se može upotrijebiti jedno umjesto drugog: ) Quinou je potrebno oprati u vrućoj vodi da se ispere gorčina, a proso ne treba prati.

U globalu, držim se Coolinarikinog recepta, uz neke sitne izmjene: )
Sastojci
1 crveni luk
3 češnja češnjaka
1 čajna žlica suhog bosiljka
1 čajna žlica šećera
1 čajna žlica Vegete ili pola kocke za juhu
1 limenka rajčica (400 g)
200 g quinoe (ili prosa)
3 žlice nasjeckanog peršinovog lišća
600 g tikvica
1 čajna žlica suhog kumina
300 g krumpira
400 ml vode + 1 čajna žlica Vegete ili pola kocke za juhu
sol, papar
kiselo vrhnje


Krumpir ogulite i narežite ga (naribajte) na tanke okrugle ploške. Tikvice također narežite na tanke ploške. I jedno i drugo malo posolite.

Quinou stavite u gusto (metalno) cjedilo i dobro ju operite pod mlazom vruće vode. Ocijedite ju. (Proso ne treba prati:)

Obje vrste luka očistite i sitno nasjeckajte. U loncu zagrijte malo ulja pa dodajte nasjeckani luk i sasvim kratko ga popržite. Zatim dodajte rajčicu (zajedno s tekućinom), bosiljak, šećer, Vegetu ili pola kocke za juhu. Kuhajte 10ak min. na laganoj vatri.
Onda dodajte quinou (ili proso) i nastavite kuhati na laganoj vatri još 10ak min. po potrebi podlijevajući vodom (quinoa (a ni proso) ne trebaju sasvim omekšati jer se jelo još treba peći u pećnici).

Maknite s vatre, dodajte peršinovo lišće i začinite solju, paprom i šećerom.


Duboku posudu za pečenje namastite i na dno složite narezane tikvice, posipajte ih kuminom, zatim stavite red nadjeva od quinoe pa onda red ploški krumpira. 400 ml vode zakuhajte s Vegetom ili kockom za juhu pa lagano prelijte po složenom krumpiru.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 220 stupnjeva i pecite oko pola sata (da krumpir omekša i da quinoa upije tekućinu i da dio tekućine ispari).

Zatim odozgo nakapajte kiselim vrhnjem i pecite još 10-15 min.

Složenac malo ohladite pa onda poslužite.


U originalnom receptu složenac na kraju treba prelijati s 2 jaja umućena s 200 ml mlijeka i onda to zapeći. Ne volim tu kombinaciju jaja i mlijeka. Podsjeća me na omlet, a ja ne volim omlet. Pravi omlet radi se od jaja i mlijeka (uz dodatak začina), ali bez brašna. I meni taj omlet ima tako čudnu spužvastu konzistenciju, jednostavno škripi pod zubima, a ni okus mu nije bajan. Zato ja kad pečem omlet, obavezno dodajem brašno, ali to onda nije pravi omlet, nego nešto što se u gastronomiji uvjetno može nazvati biskvitni omlet. No dobro, bit ove digresije je da ne volim kombinaciju jaja i mlijeka. Umjesto mlijeka, možete kiselo vrhnje umutiti s jajima – na tu kombinaciju ni ja nemam prigovor: ) Ali meni je ipak najdraža kombinacija koja se sastoji samo od kiselog vrhnja : )
Odozgo možete posipati i naribani tvrdi sir.

4 komentara:

  1. super izgleda, volim i quinou i proso, ovo bi mi se bas svidjelo!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja još nisam probala quinou al ova mi se kombinacija baš jako sviđa. Proso isto volim tako da ću isprobat ili jedno ili drugo, a možda i oboje! :)

    OdgovoriIzbriši