Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

05. 10. 2009.

Složenac s patlidžanima i lećom

U originalu, ovo je, za moja mjerila, ogroman složenac, jer originalni recept uključuje 2 velika patlidžana, 6 tikvica, 675 g krumpira, 2 limenke rajčica, 430 g leće itd. Ne znam na što se točno misli kad piše «2 velika patlidžana» i «6 tikvica», ali u svakom slučaju za mene je to ogromna količina, imala bih složenca za tjedan dana. Zato taj složenac nikad nisam pripremala u tom velikom omjeru, nego ja, otprilike, prepolovim količinu svih sastojaka (i još uvijek imam tog složenca po nekoliko dana, jer takve «povrtne» stvari obično jedem samo ja).
A i ne radim ga često jer baš i ne volim većinu sastojaka: patlidžane ne volim uopće, tikvice i leću toleriram, jedino volim krumpir: )))))))) ali varijacija na temu bešamel umaka svemu popravi okus:))))))

U originalnom receptu piše da je to jelo za «8 osoba», ali meni se čini da bih složencem prema originalnom receptu mogla nahraniti više od 12 ljudi.
Zato, evo moje prepolovljene varijante (ako vam je malo, samo udvostručite sve sastojke: )

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
2 manja patlidžana
3 male tikvice
350 g krumpira
1 crveni luk
3 češnja češnjaka
70 ml suhog bijelog vina
1 limenka rajčica (400 g)
1 žlica koncentrata rajčice
200 g crvene leće
150 g sira Feta
ulje
sol, papar, šećer
2 žlice svježeg peršinovog lišća
1 čajna žlica suhog origana

Umak
2 žlice maslaca
2 žlice brašna
300 ml mlijeka
1 jaje
60 g parmezana
sol, papar
muškatni oraščić


Patlidžane i tikvice, operite, obrišite i narežite na tanke okrugle ploške (oko 0,5 cm debljine). Stavite ih u cjedilo, posolite i ostavite da stoje oko pola sata.
Nakon toga ih isperite pod mlazom hladne vode, ocijedite i posušite ubrusom.

Krumpir ogulite i narežite ga na okrugle ploške (debljine oko 0,5 cm).

Ploške krumpira stavite u hladnu vodu i stavite na štednjak, kad zakuha dodajte malo soli i kuhajte oko 5 min., nemojte ih raskuhati. Zatim ih izvadite rupičastom žlicom i stavite ih u hladnu vodu, ostavite da se ohlade pa ih ocijedite.
U zakuhanu vodu u kojoj se kuhao krumpir stavite ploške tikvica i kuhajte oko 1min. Zatim ih ocijedite, uronite u hladnu vodu, ostavite da se ohlade i onda ih ocijedite.

Lim za pečenje obložite papirom za pečenje i lagani ga nauljite pa na njega složite ploške patlidžana, odozgo nakapajte uljem i stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva. Pecite 20ak min. Pečene ploške ostavite da se malo ohlade.

U originalu, patlidžani, tikvice i krumpir se ne kuhaju/peku ovako kao ja to radim.
U originalnom receptu narezane, posoljene, pa isprane i ocijeđene ploške patlidžana i tikvica prže se sa svake strane, na sasvim malo ulja, u neprijanjajućoj tavi. Na isti način treba ispržiti i ploške krumpira.
Ja to ne radim, ne zato što izbjegavam prženu hranu, nego zato što mi je to dosadno pržiti. Trenutno imam samo nekakvu malu tavu, i u nju ne stane puno ploški povrća odjednom. Čak i u ovoj mojoj prepolovljenoj varijanti recepta tih ploški patlidžana, tikvica i krumpira ima cijelo brdo, i meni se jednostavno neda stajati nad štednjakom i pržiti plošku po plošku.
Sami odlučite kako ćete termički obraditi patlidžane, tikvice i krumpir (a svakako ih treba prije pečenja nekako obraditi, jer sirovom povrću bi tijekom pečenja «u složencu» stvarno dugo trebalo da omekša).



Obje vrste luka oljuštite i sitno nasjeckajte.

U tavi zagrijte malo ulja pa na njemu ispržite luk. Dodajte vino i kuhajte na laganoj vatri da vino ispari.
Zatim dodajte narezanu rajčicu iz limenke, zajedno s tekućinom, kuhajte 10ak min. na laganoj vatri.
Na kraju dodajte ocijeđenu crvenu leću (koju ste preko noći namočili u hladnu vodu), kuhajte par minuta da omekša, nemojte ju raskuhati. Na kraju dodajte sol, papar, šećer i začinsko bilje.

Ako leću niste namočili preko noći, kuhat će se duže, podlijte ju vodom.

Posudu za pečenje namastite i na dno složite od svakog povrća pomalo, prelijte dijelom nadjeva od leće i posipajte kockicama sira. Naizmjence slažite sloj povrća, nadjeva od leće i sir. Završite ploškama patlidžana.

Posudu prekrijte aluminijskom folijom i stavite u pećnicu zagrijanu na 190 stupnjeva i pecite 20ak min.

Za umak, u loncu rastopite maslac, dodajte brašno i kratko ga popržite, zalijte mlijekom pa miješajte pjenjačom da se smjesa ne zgruda i kuhajte na laganoj vatri da se umak malo zgusne.

Maknite s vatre, začinite solju, paprom i muškatnim oraščićem.

Ostavite umak da se hladi oko 5 min. Zatim mu dodajte umućeno jaje i dobro promiješajte. Umak prelijte preko složenca koji se pekao 20 min. i sve posipajte parmezanom.
Složenac (nepokriven) vratite u pećnicu i pecite oko pola sata, tj. da se odozgo zapeče.

Pečeni složenac ostavite da se hladi 10ak min., a onda ga poslužite.

Broj komentara: 8:

  1. Hi Sanela,

    schon wieder etwas voll nach meinem Geschmack. Super lecker.
    Besten Gruß aus Nürnberg Jacob

    OdgovoriIzbriši
  2. Obozavam ove tvoje slozence! Povrce, povrce...

    OdgovoriIzbriši
  3. Odličan ti je ovaj složenac ali, čini mi se ima i previše posla oko njega! Meni se sviđa jer ja strašno volim sve to povrće koje si ti stavila!

    OdgovoriIzbriši
  4. Slažem se s tobom da su ono ogromne količine povrća. zapravo i prepolovljene količine su pozamašne. :)
    Ni ja nisam nešto luda za patlidžanom ali ga toleriram u nekim kombinacijama. Ovo bi mogla biti jedna od tih kombinacija pošto tikvice i leću obožavam. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ni meni patlidžani nisu po guštu, ali ovdje ima obilje dobrih sastojaka, tako da vjerujem i bez njih bi ovaj složenac bio ukusan

    OdgovoriIzbriši
  6. Jacob - Danke, freut mich, dass te dir gefaellt:)


    emo_serpica - da, ima puno povrća koje obožavam trpati u složence:)

    Snježa - hvala:)

    Andrea - probaj:)

    nena - slažem se:)

    OdgovoriIzbriši