Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

17. 04. 2010.

Zamotuljci od kelja sa zobi i ječmom


Recept koji danas «prezentiram» temelji se na receptu pod nazivom Rolade sa žitaricama alla bolognese koji potječe iz časopisa Lisa: Čarolija okusa, br. 10, 17. 9. 2009. Pod mojim okriljem spomenuti recept doživio je malene izmjene. U originalu upotrebljavaju se zob, ječam i pšenica, ali ja nisam doma imala pšenice, pa sam jednostavno povećala količinu zobi i ječma. A što se samih rolada tiče, u originalu, potrebno je 16 listova kelja i onda se po 2 lista stavljaju jedan do drugog da se malo preklapaju, na njih se stavlja ploška kuhane šunke, pa onda kuhani nadjev i malo naribanog sira i onda se to smota i na kraju se dobije 8 poprilično masivnih rolada; ja sam punila jedan po jedan list kelja, kao za sarmu i napravila sam 18 tih zamotuljaka/sarmica. Sve ovisi o vama :)  Ja nisam stavljala plošku kuhane šunke u zamotuljke jer sam radila vegetarijansku verziju :)

Ovaj «nadjev» od žitarica mi se baš sviđa, razmišljam da ga upotrijebim kao nadjev za lazanje ili da ga poslužim kao umak (alla bolognese) uz kuhanu tjesteninu. Svakako namjeravam to probati, a za sada uživajte u zamotuljcima.

Zamotuljci od kelja sa zobi i ječmom

Image and video hosting by TinyPic

Sastojci
po 50 g oljuštenog ječma (tzv. ječmene kaše), oljuštene zobi (tzv. zobene kaše) i pšenice
1 veći luk
2 češnja češnjaka
1 žlica koncentrata rajčice
400 g pelata (rajčice iz limenke)
200 ml voda i kocka za juhu
timijan
sol, papar, šećer
+
listovi kelja (količina ovisi o tome kako velike zamotuljke radite; recimo, oko 16 komada)
+
75 g naribanog tvrdog sira (Gauda, Emmentaler,…)

Za pečenje
1 žlica maslaca narezanog na listiće
100 ml vrhnja za kuhanje
100 g naribanog tvrdog sira (Gauda, Emmentaler,…)


Ječam, zob i pšenicu namočite u mlaku vodu i ostavite ih preko noći.
(Namakanje žitarica nije obavezno, ali ako ih ne namočite dan ranije - vodite računa o tome da ih trebate duže kuhati i da im treba više tekućine tijekom kuhanja).
 Sljedeći dan ih ocijedite preko gustog cjedila.

Obje vrste luka očistite i sitno nasjeckajte pa ih popržite na 2 žlice vrućeg ulja. Zatim dodajte ocijeđene žitarice i žlicu koncentrata pa sve kratko popržite.
Tada dodajte narezane pelate zajedno s tekućinom, vodu i razmrvljenu kocku. Kuhajte na laganoj vatri oko pola sata, povremeno promiješajte (pred kraj možete i češće promiješati da smjesa ne zagori).

Kuhana smjesa mora biti gusta, da na dnu lonca više nema tekućine. Na kraju začinite solju, paprom, šećerom i timijanom (ili nekim drugim začinskim biljem).
Smjesu ostavite da se malo ohladi (možete ju raširiti po nekom pladnju: u tanjem sloju će se prije ohladiti; hlađenjem će se smjesa dodatno zgusnuti i očvrsnuti).

Image and video hosting by TinyPic


Listove kelja operite, po potrebi, nožem stanjite zadebljane žilice na dnu svakog lista.

U loncu zakuhajte vodu pa dodajte sol i listove kelja, ne trebate dodati sve listove odjednom (ovisno o veličini lonca). Kuhajte ih koju minutu na laganoj vatri (nemojte ih raskuhati), zatim ih izvadite šupljikavom žlicom i uronite ih u hladnu vodu da sačuvaju boju. Izvadite ih na papirnatu ubrus i posušite ih laganim tupkanjem.

Listove kelja punite nadjevom i sirom na željeni način (ja sam na deblji kraj lista stavila oko žlicu nadjeva, posipala s malo naribanog sira i onda sam to zarolala, a lijevi i desni kraj gurnula sam unutra, kao kad radim klasične sarme).
Nisam čekala da se nadjev potpuno ohladi, bio je još topao kad sam krenula raditi zamotuljke.

Pripremljene zamotuljke poredajte u namaštenu posudu za pečenje (mjesto spoja okrenite prema dolje), prelijte ih vrhnjem, posipajte naribanim sirom i listićima maslaca pa pokrijte aluminijskom folijom.

Stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i pecite 40 min.

Pred kraj možete skinuti foliju, ako želite da se sir odozgo jače zapeče.



Broj komentara: 7:

  1. Jako volim ovakva jela i bolje da nisi stavljala šunku. Nisam vegetarijanka, ali više volim povrtna i jela sa žitaricama ili tjesteninom. Jedino ne volim što priprema takvih jela često traje predugo.

    OdgovoriIzbriši
  2. pa ovo je pravo zdravo i prefino jelo

    OdgovoriIzbriši
  3. I garantiraš da je dobro? Ovo MORAM probati, fenomenalno mi zvuči! Ja bih doduše zbog mojih ipak malo meseka pokraj, ali zamotuljke bih bez mesa, samo ovako! Stvarno su super! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlično ! Ovo mi se jako sviđa. Svakako bez šunke, dobra ideja za izostaviti je , ne vjerujem da bi se ovdje baš najbolje i uklopila. Sve skupa super izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  5. Snježa; hvala; ali ne mogu preuzeti zaslugu za "smišljanje", samo sam slijedila recept iz časopisa, ali unijela sam sitne iznimke (izbacila sam šunku i radila sam malene zamotuljke, sve drugo je kao u originalnom receptu:)

    Κάθαρσις; i meni se sviđaju ovakve stvarčice. A tko ne može bez mesa, uvijek može staviti šunku:D

    Shangri La Food; ne bih baš rekla da je to zdravo jelo, možda kad se ne bi upotrijebili tvrdi sir, vrhnje... (sve ovisi o količini masnoće). Ali ja ne pazim na prehranu, pa se meni sviđa:p

    Tadeja; ne volim taj pojam "garantirati" u gastronomiji (a ni drugdje). Sve ovisi o ukusu, tj. tko što voli. Meni se recimo diže kosa na glavi kad u uvodu u recept piše da netko garantira da je npr. kolač fantastičan, i da mu nitko ne može odoljeti i svi ga obožavaju...". Ako je nešto dobro, tj. po mojem ukusu, ja ću to ustanoviti kad jelo probam; a ako mi se ne sviđa, tj. nije po mojem ukusu, onda ne pomaže ni "garancija" iz uvoda u recept.
    Moja je "preporuka" da probaš, pa ti se možda svidi:) možda i ne:) i to je u redu.

    Branka; hvala; u kombinacije s takvim "zeljastim" povrćem često se dodaje nekakvo meso, većina ljudi to voli.
    Ja ga izostavljam:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Apsolutno se slažem s tobom u pogledu gore rečenog, "garantiraš" je u mom komentaru bila više stilska figura. :)

    OdgovoriIzbriši