Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

01. 06. 2010.

Medeni pužići s jagodama

Ovi «pužići» bili su mi zanimljiv jer se tijesto ne premazuje pekmezom, nego «nadjevom» od jagoda, želirnog šećera i margarina – pa se od toga pekmez «skuha» za vrijeme pečenja samih pužića.
Radila sam već nešto slično po nekakvom receptu s Interneta, ali u tom nekom receptu (više ne znam ni gdje mi je) cilj je bio dobiti svojevrsni «žele» na biskvitnoj smjesi (a ne «pekmez u dizanom tijestu», kao u dolje navedenom receptu). Sjećam se da taj «žele-kolač» nikad nisam usavršila. Dolazi ljeto, dolazi voće, mogla bih potražiti taj recept…
No, da se vratim Medenim pužićima s jagodama, recept je iz časopisa Lisa: Čarolija okusa, br. 4, 18. 3. 2010. Čitajući recept, očekivala sam da će to sve skupa biti jako gnjecavo/neuredno, pa nije bilo nikakvih iznenađenja.
Normalno je da nadjev malo kapa kad se narolano tijesto reže na pužiće/ružice; a ovaj je doslovno curio na sve strane. Zbog toga bi tijesto definitivno trebalo pripremati na pobrašnjenom stolu (pultu, šanku…), a nikao na stolnjaku jer stolnjak bi se natopio nadjevom! Ako je ikako moguće, tijesta s nadjevom pripremam samo na pobrašnjenoj podlozi, bez stolnjaka, jer lakše oprem stol, nego stolnjak:) zato ni ovaj put nije bilo neugodnih iznenađenja:)
«Pužiće» sam rezala jedan po jedan i odmah sam ih stavljala u lim: a na stol mi se iscijedilo par žlica «nadjeva» (rastopljenog želirnog šećera u kombinaciji sa sokom koji su jagode ispustile tijekom miješanja). I onda sam lijepo uzela taj lim s pužićima i postavila ga ispod ruba stola i dlanovima zgrnula sav taj «sokić» na pužiće; nedam se ja smesti: )
Tijekom pečenja kolača, «skuhao/ispekao» se i pekmez u pužićima, najviše ga je bilo na dnu. Dok je kolač bio vruć, «pekmez» je bio gnjecav, ali kad se ohladio, stvrdnuo se/zgusnuo (kao pekmez kuhan uz dodatak želirnog šećera: ))))))
Ako se netko (još) nije susreo sa želirnim šećerom: to je mješavina za želiranje (kojoj je dodan šećer), a služi za brzo pripremanje pekmeza, želea, tj. "ukuhavanje voća". Naravno, ni jedna "prava domaćica" ne bi si dozvolila da kuha pekmez uz dodatak tog kupovnog sredstva, svaka "prava domaćica" kuha pekmez na starinski, tradicionalni način, a to znači: višesatno kuhanje voća, bez dodavanja ikakvih "kemikalija". Ja vam nisam "prava domaćica", a nikad nisam ni kuhala pekmez, ali da se bacim na takvo što, definitivno bih se obilato koristila kemikalijama i svime što skraćuje proces pripreme. 
Znam da će biti onih koji će «dreknuti» na upotrebu želirnog šećera u ovom kolaču jer "to je nezdravo", "to je kemija", "to sadrži ovo", "to sadrži ono"…
Ja se ne hranim zdravo pa se ne zamaram takvim stvarčicama i nemam ništa protiv kemikalija u kuhinji. I nikoga ne silim da jede ovakve stvarčice, a moji ukućani su svi punoljetni pa mogu sami odlučiti što će jesti, a što ne.
A kome se ovakvi recepti ne sviđaju, ne mora ih čitati.
Upotrijebila sam Dr. Oetker želirni šećer (pakiran je u paket od 500 g). Nisam gledala ima li u zagrebačkom trgovinama još kakvog želirnog šećera. Znam da postoji Podravkin Želin (pakovanje od 25 g), ali to je «mješavina za želiranje» koja ne sadrži šećer i kad se s tim kuha pekmez/žele, na taj paketić od 25 g treba dodati 0,5 – 1 kg šećera kristala. 
Nekad je postojao Podravkin Želin «mješavina za želiranje sa šećerom» u pakovanju od 1 kg, već dugo nisam to nigdje vidjela, proizvodi li se to još uvijek?
Ako nemate mješavinu želirnog šećera, nego samo smjesu za želiranje bez šećera: najbolje bi bilo da u posudi dobro promiješate 500 g šećera kristala i taj paketić od (otprilike) 25 g smjese za želiranje – i onda upotrijebite onoliko žlica te smjese, koliko se navodi u receptu; ostatak pripremljene smjese možete spremiti u posudu s poklopcem ili u plastičnu vrećicu  i buduće upotrebljavati ili za kuhanje pekmeza/želea ili ovakve pužiće.
:)
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Tijesto
500 g glatkog brašna
1 suhi kvasac: 7 g (ili pola kocke svježeg: 15ak g)
prstohvat soli
250 ml toplog mlijeka
80 g mekanog margarina
50 g (svijetlog) meda
Nadjev
500 g jagoda
8 žlica želirnog šećera (npr. Dr. Oetker)
75 g margarina, narezanog na komadiće
sitno naribana kora pola limuna
Ukrašavanje
100 g jagoda
šećer u prahu
Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, pokrijte ga i ostavite na toplom 20 min. Zatim ga premijesite na pobrašnjenoj podlozi pa ga opet vratite u posudu, pokrijte i ostavite na toplom oko 40 min.
Jagode očistite, operite i možete ih malo posušiti papirnatim ubrusom da ne budu jako mokre (ili ih ostavite u cjedilu da se malo cijede).
Zatim ih narežite na kockice.
Okrugli lim promjera oko 26 cm obložite papirom za pečenje.
Dignuto tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj podlozi u pravokutnik veličine 60 cm x 35 cm.
Narezane jagode pomiješajte sa želirnim šećerom, margarinom i korom limuna pa sve promiješajte i smjesu ravnomjerno rasporedite na razvaljano tijesto.
Tijesto narolajte počevši s duže strane. Dobivenu «roladu» narežite na 10ak jednakih komada (ja sam narezala 12 komada, moglo bi i više). 
Narezane «pužiće» složite u lim, prerezana strana okrenuta je prema gore, odnosno dolje.
Pužiće stavite u pećnicu zagrijanu na 180° C i pecite oko 40 min.
Pečene pužiće ostavite da se ohlade.
Image and video hosting by TinyPic
Ukrasite ih očišćenim jagodama i posipajte šećerom u prahu.
Image and video hosting by TinyPic

4 komentara:

  1. Nemam primjedbe na želirni šećer, ali imam na margarin jer je on u cijeloj priči najnezdraviji sastojak. Kako nisam ni ja fanatik "zdrave" hrane, mislim da svatko jede ono što mu paše, a kod nas se veli "od čega sit, od toga debel", ma što to značilo. Pužići izgledaju lijepo i fino, sigurna sam da su brzo nestali. A to je najvažnije.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovi puzici mi deluju vrlo interesantno...a bas sam se pitala kakav je to zelirani secer, i evo sad sam procitala objasnjenje, hvala puno...moracu da pogledam da li se to moze nabaviti i kod nas;))

    OdgovoriIzbriši
  3. Κάθαρσις; prema mojim iskustvima, onima koji inzistiraju na zdravoj prehrani u ovom receptu smetalo bi sve redom. Ali imam oko sebe i "pacijenata" koji nemaju ništa protiv npr. fast fooda, margarina itd. ali problem im predstavljaju neka, kako oni to kažu "nezdrava ili umjetna sredstva", npr. spomenuti želirni šećer u pekmezu ili podivljaju kad je u npr. kremu za kolač dodana plava boja, ili kad se krema radi sa želatinom itd. Često sma čula komentar tipa, "to nije pravi pekmez to je kuhano sa želinom"; naslušala sam se već svakakvih gluposti i odavno sam prestala obraćati pažnju.

    Vera; hvala:)

    mignonne; hvala:) drago mi je da sam pomogla. Ako imaš pitanja, slobodno reci:)

    OdgovoriIzbriši