Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

29. 09. 2010.

Ruski čupavi kolač sa sirom

Pisala sam već da ne volim slatke kolače sa sirom, npr. tzv. američke cheesecakeove, ili one nekakve (parfe) kreme sa sirom u kojima pliva nekakvo voće. U zadnje vrijeme izbjegavam i voćne torte s kremama od (voćnog) jogurta. Jedno vrijeme voljela sam takve torte, ali nekako su me previše počele podsjećati na sirne kolače, zato sada kremu za takve torte napravim samo od šlaga.
Najgore su mi sirne kreme u kojima je bobičasto voće: ne znam što je gore, krema od sira ili kiselo voće u toj kremi. I da, očito postoji nekakvo nepisano pravilo (jer nigdje nisam vidjela da tako nešto piše) – da krema od sira nikako ne smije biti slatka, mora biti što bljutavija, kiselija, bezukusnija... Da je ta krema od sira slatka, možda bih se čak i natjerala da to pojedem: al´ ovako, kad je u kolaču krema od sira, i još k tome nije ni slatka, a u njoj je još i neko užasno kiselo bobičasto voće – od takvih kolača hvata me jeza.
Zato nastojim izbjegavati izradu slastica sa sirom, ali to je nemoguće izbjeći pa i na blogovima imam recepata za takve stvarčice.
Nisam ljubitelj ni sira u kombinaciji s čokoladom. Obično se kaže da čokolada svemu popravi okus, ali nije ni ona svemoguća, dokaz tome su kolači od sira i čokolade.
Iako, da sam u nekoj situaciji prisiljena birati (iako si ne mogu zamisliti takvu situaciju) između neke sirnog kolača s bobičastim voćem i nekog sirnog kolača u koji je npr. dodan kakao, definitivno bih odabrala verziju s kakaom. Iako nema šanse da taj kakao sakrije činjenicu da je u kolaču sir, ipak taj kakao svemu tome daje neku, barem majušnu, dozu jestivosti. Na blogu imam recept za nekakav mramorni kolač od sira u kojem se kombiniraju puding od vanilije i kakao, pa kad se to ispeče, čak je i meni donekle jestivo, iako definitivno nisam oduševljena tim kolačem – nisam ga radila već više od 3 godine.
Ali već godinu dana mjerkam Ruski čupavi kolač u časopisu Lisa: Čarolija okusa, 17. 9. 2009., br. 10, jer mi je interesantna kombinacija prhkog tijesta s kakaom i sirnog nadjeva s vanilijom.
Doduše, mene nije zanimao okus kolača (ima okus po siru, a po čemu bi drugom?), nego mi se sviđalo kako se kolač priprema i kako izgleda, tako je taj recept konačno došao na red za isprobavanje.
Radila sam kolač od pola mjere, tj. prepolovila sam količinu svih namirnica, jer bi meni inače kolač bio prevelik, potezao bi se danima. Ovdje navodim tu svoju prepolovljenu varijantu, dakle, ako vam je malo, slobodno poduplajte sve sastojke.
Kao što sam već spomenula, jedna od stvari koje su meni problematične u ovakvim kolačima je kronični nedostatak šećera.
U originalnu količinu tijesta stavlja se 100 g šećera, ja sam u svoju prepolovljenu varijantu stavila 50 g.
U originalnu količinu nadjeva stavlja se 75 g šećera, ja sam u svoju prepolovljenu varijantu stavila 40 g. I kad sam izmiksala taj nadjev, ustanovila sam da ima okus po siru i vaniliji, ali šećer se uopće ne osjeća: dodala sam još 3 pune žlice šećera u prahu. Dakle, ja sam u svoju prepolovljenu varijantu stavila, oko 100 g šećera; ne znam, valjda bih ja onda i u originalnu mjeru također stavila duplo više šećera. A definitivno bih stavila više šećera i u tijesto.
Ali to je stvar ukusa ili je to ono neko nepisano pravilo o neslatkim i bljutavim sirnim kolačima… Svakome ostavljam da sam procijeni koliko šećera će staviti u kolač…
Nadalje, u originalu, u tijesto idu 2 žumanjka, ja sam imala u planu u svoju prepolovljenu varijantu staviti 1 žumanjak, ali na kaju sam odustala od toga: stavila sam onoliko kiselog vrhnja koliko je bilo potrebno da zamijesim tijesto.
Što se jaja u nadjevu tiče, u originalu, upotrebljava se 5 jaja, ja sam u svoju prepolovljenu verziju stavila 2.
Sirni nadjev se za vrijeme pečenja napuhne, naraste; pa bi bilo dobro kolač peći u limu s visokim stranicama (5-6 cm), a naravno, kad se izvadi iz pećnice, nadjev splasne.
Sviđa mi se kako se nadjev lijepo stvrdne kad se ohladi, može se lijepo rezati, nije kremast. Kolegica mi je rekla da nju podsjeća na starinsku slatku prhku pitu od sira (onu sa svijetlom prhkom korom gore i dolje i s bijelim sirnim nadjevom u sredini – i to se sve peče zajedno).
Mene ovo baš i ne podsjeća na tu sirnu pitu, ionako ju nikad nisam voljela, ali baš bih za neka «tradicionalno-obiteljska» događanja kad je potrebno napraviti prigodne, čvrste, transportne, «beskremaste» kolače, umjesto tradicionalne pite od sira mogla pripremiti ovu «rusku» varijantu s vanilijom i čokoladom.
Ne znam zašto se ovaj kolač ovako zove, ni imam li uopće kakve veze s Rusijom, ali tako se zove u časopisu, pa preuzimam naziv.

Ruski čupavi kolač sa sirom
Image and video hosting by TinyPic
Tijesto
200 g oštrog brašna
125 g maslaca
prstohvat soli
50 g šećera
2 žlice kakaa
pola praška za pecivo
oko 4 žlice kiselog vrhnja

Nadjev
375 g svježeg, kravljeg sira (ocijeđenog)
50 g kiselog vrhnja
75 g jogurta
1 prašak za puding od vanilije
oko 40 g šećera (prahu); može i više
2 velika jaja
(naribana kora pola limuna)


Premaz
1 (mali) žumanjak
2 žlice kiselog (ili slatkog vrhnja)


Od navedenih sastojaka zamijesite tijesto, kiselo vrhnje dodavajte prema potrebi. Tijesto zamotajte u foliju i stavite u hladnjak na 30 min.
Za nadjev, odvojite žumanjke od bjelanjaka.
Od malo posoljenih bjelanjaka izmiksajte snijeg, postupno dodavajte šećer i miksajte da se šećer rastopi (možete upotrijebiti šećer u prahu: on se puno brže rastopi).
Žumanjke izmiksajte sa ispasiranim sirom, jogurtom, vrhnjem i pudingom (možete dodati i limunovu koru). Toj smjesi dodajte izmiksane bjelanjke i sve lagano promiješajte.
Razvaljajte oko 2/3 tijesta i stavite ga u lim (34 cm x 22 cm) obložen papirom za pečenje, podignite rubove tijesta u visini oko 3 cm.
Na tijesto rasporedite nadjev od sira.
Preostalu 1/3 tijesta natrgajte na komadiće i pobacajte ih po nadjevu.
Kolač stavite u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva pecite oko 25 min. Izvadite ga iz pećnice i premažite žumanjkom umućenim s vrhnjem pa ga vratite u pećnicu na još, otprilike, 10 min.
U originalnoj varijanti (dupla količina ove mjere) kolač se prvo peče 35 min. pa onda još 15 min., ali mojoj prepolovljenoj varijanti trebalo je manje vremena.
Pečeni kolač izvadite iz pećnice i ostavite ga da se ohladi.
Image and video hosting by TinyPic

Broj komentara: 6:

  1. Odličan kolač Sanela :) Imala sam i ja taj isti problem sir u kolaču - fuuj. Sve dok nisam napravila po svom ukusu, i stvarno je odlično. Nedavno sam pravila za jednu intimnu žensku žurku mini cheesecake sa običnim krem sirom i kupinama i bio je prelep.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja volim čizkej,ali ga pravim sa sirnim namazom i to mi je onako fino.
    Ovaj ruski čupavi kolač sam negde videla...doduse zapao mi je za oko...sjajno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  3. Izgleda baš zanimljivo ovako na točke. Ja spadam u one koje ne vole baš jako slatko, tako da bi vjerojatno bilo bez dodatnog zaslađivanja :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Aleksandra1234;
    Ja (još) nisam prihvatila te cheesecakeove, a čini mi se da ni neću. To je sve stvar ukusa:)

    Vera;
    Probaj:)

    nena;
    Da, tebi bi se možda svidjelo i s "originalnom, malom" količinom šećera:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Obožavam kolače sa sirom i voćem, ali o okusima i ukusima ne treba raspravljati. Ja bih isto tako mogla reći da su mi fuj i najodvratniji kolači s puno maslaca i oraha i još zaliveni slatkom vodom. Još više fuj su mi kolači kao urmašice - pečeno tijesto zaliveno slatkom vodom, razne teške torte i slično. Do sada mi nije padalo napamet da tako govorim o tim kolačima, ali to više nije stvar ukusa, već odgoja.

    OdgovoriIzbriši
  6. U mojoj kući se oduvijek, dok sam odrastala, o svemu govorilo divno i krasno. Nije se ni o čemu smjelo reći ništa ružno. Zato, otkada sam odrasla, dajem si oduška govoreći kako se meni sviđa. Kome to smeta, neka ne čita ovaj blog (tko Vas je silio da ovo čitate, ako Vam se ne sviđa?). Meni je sasvim u redu da kažete da Vam je nešto fuj i odvratno.

    OdgovoriIzbriši