Foto

Dragi posjetitelji bloga... dobrodošli.

Ako tražite recepte za zdravu prehranu, na pogrešnoj ste adresi: ovaj blog krcat je receptima za nezdravu prehranu. Osim toga, ovaj blog nije posvećen fotografiranju hrane (ja par puta okinem mobitelom, tek toliko, da imam kakvu takvu fotografiju), zato - nemojte očekivati "umjetničke fotografije".
* * *
Nadalje, na blogu se ne nalaze samo recepti za jela koja ja volim; ima tu puno toga što ja ne volim, ali
«igrom slučaja» našlo se na blogu. Smatram da imam pravo napisati da se meni nešto ne sviđa, pa neka Vas ne šokira kad se negativno očitujem o nekom receptu.

* * *
Što se tematike tiče, ovaj blog spada među hrvatske food-blogove. Po toj logici očito i ja spadam među food-blogere, no, prema vlastitoj želji ne sudjelujem u «akcijama» koje pokreću neki hrvatski food-blogeri. Dakle, svojevoljno nisam sudjelovala u «pritužbama» na HRT-ovu emisiju, nemam nikakve veze s novinskim člankom u Vjesniku, itd.

Sanela

01. 05. 2011.

Srca s narančom

Nedavno sam na blogu koji povremeno škicnem vidjela recept za «glazirane rolice/pužiće s narančom» (a recept zapravo potječe s ovog bloga).
Ne volim agrume, ali dogodi se da ih imam doma, pa ne znam što bih s njima. Na prvi pogled bilo mi je jasno da ovim receptom neću riješiti problem viška agruma u kući (nisam potrošila čak niti cijelu naranču), ali zanimalo me kako funkcionira ta glazura (premaz) na «pužićima» - pa eto, da probam.
Naravno, ne mogu ja odoljeti da nešto ne promijenim, pa tako kod mene nisu rolice/pužići, nego srca:)  Nisam otkrila nikakvu toplu vodu kad je oblikovanje tih srca u pitanju, viđala sam već takav postupak izrade i po Coolinariki i po Internetu i u kuharicama…

Nisam se trudila ni točno preračunati omjer sastojaka iz originalnog recepta: ja to radim «odokativno» i zadovoljna sam ovom svojom varijantom tijesta.
Na vama je da odlučite želite li napraviti pužiće ili srca.




Tijesto
450 g glatkog brašna
50 g šećera
prstohvat soli
1 suhi kvasac (7 g)
2 jaja
20 g margarina/maslaca
60 ml mlake vode
120 ml kiselog vrhnja

Nadjev
oko 3 čajne žlice mekanog margarina/maslaca
sitno naribana kora 1 (manje) naranče
100 g šećera

Premaz
6 čajnih žlica šećera
2 čajne žlice margarina/maslaca
60 g kisleog vrhnja
3 čajne žlice iscijeđenog narančinog soka



Svi sastojci  za tijesto i nadjev trebaju biti sobne temperature.

Za tijesto, u posudu stavite brašno, sol, šećer, kvasac, umućena jaja, otopljeni, ali malo ohlađeni margarin vodu i vrhnje. Pomoću miksera (svrdlastim nastavcima za tijesta) ili rukama zamijesite tijesto. Mijesite ga oko 5 min. (rukama ili mikserom).
Tijesto oblikujte u kuglu, stavite ga u posudu, pokrijte vlažnom krpom i ostavite na toplom da se digne.


Za nadjev, pomiješajte šećer s naribanom narančinom korom.
Margarin dobro izmiješajte ili izmiksajte da se može lijepo razmazivati.


Dignuto tijesto premijesite na pobrašnjenoj podlozi.
Oblikujte valjak i tijesto podijelite na otprilike 14 jednakih dijelova (ili trgajte komade rukom ili režite oštrim nožem). Tijesto možete podijeliti na više ili manje dijelova – ovisno o tome koliko velika srca želite.

Uzmite komad tijesta, oblikujte kuglice, spljoštite ju pa ju na pobrašnjenoj podlozi razvaljajte na debljinu oko 4 mm (u nekakav pomalo okruglasti, ovalni oblik).

Razvaljano tijesto sasvim tanko premažite mekanim margarinom i ravnomjerno posipajte mješavinom šećera i narančine kore.


Preklopite jedan duži kraj tijesta preko sredine, pa preko njega preklopite drugu kraj tijesta. 


Dobiveni oblik «presavinite» na pola (svejedno presavinete li to s desna na lijevo (kao na fotki) ili obratno). 


Oštrim nožem razrežite presavinuti oblik – na strani gdje su slobodni krajevi treba ostati oko 1 cm nezarezano). Zarezane dijelove malo izvucite prema van – da se vidi nadjev, a donji dio prstima oblikujte u «špic», višak tijesta ugurajte ispod: to bi sad trebalo ličiti na srce.


Napravljeno srce položite na lim obložen papirom za pečenje.
Na isti način napravite i ostala srca.

Kad ih redate na lim pazite da između njih ostane dovoljno prostora.

Srca ostavite 15ak min. na sobnoj temperaturi, a onda ih stavite u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva. Pecite ih oko pola sata.

Kad su srca skoro pečena, počnite s izradom premaza.
U posudi izmiksajte šećer, mekani margarin, kiselo vrhnje i narančin sok. Smjesu prebacite u lončić pa ju zakuhajte na laganoj vatri (miješajući, da se šećer posve rastopi). Smjesu kuhajte oko 3 min. na laganoj vatri, povremeno promiješajte.

Vruća peciva premažite vrućim premazom.


Ja sam pečena peciva prije premazivanja premjestila na drugi lim obložen papirom za pečenje - jer u limu na kojem su se pekla peciva ima šećera koji je iscurio i karamalizirao se za vrijeme pečenja: hlađenjem se ta masa stvrdne ko´ kamen i peciva ostanu «okovana» time –  ja ne volim taj stvrdnuti karamelizirani šećer (znam da je nekome baš fora kad se taj karamelizirani šećer stvrdne i kad je hrskav; meni je to užas živi!).


Poslužite toplo.


Image and video hosting by TinyPic

Broj komentara: 8:

  1. Baš su lijepa, jako fino! Volim ovakva peciva s dodatkom agruma

    OdgovoriIzbriši
  2. Divna su! Hvala što si nam pokazala postupak.

    OdgovoriIzbriši
  3. Volim ovakve oblike dizanog tijesta- jos nisam pravila sa narandzom. Meni je nekako lakse da razvaljam jedan veliki rolat, pa onda isijecem.

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja se ponadah da potrošim koju pomorandžu iz moje bašte..Ali bilo kako bilo ovo izgleda ipak vrlo primamljivo

    OdgovoriIzbriši
  5. Zanimljiv nacin pripreme, a posebno mi se oblik dopada. Isprobacu, ali u slanoj varijanti.

    OdgovoriIzbriši
  6. Tamara;
    hvala, probaj:)

    Marijana;
    hvala:)

    Jasna;
    meni se sviđaju slane verzije. Od slatkih mi se koliko-toliko sviđa verzija s cimetom, ali evo, ovo je za one koji vole naranče:)

    Dzoli;
    ništa od toga:DDD ali meni se sviđa što srca barem lijepo izgledaju.

    Ana;
    probaj:) i meni se sviđaju slane varijante:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Wow, they look so cute! Somewhat similar to palmiers.. I love your photos with the folding technique - Now I am very curious to try it. Maybe I can also make a small changge and make them with chocolate filling :-).
    Thanks so much for trying a recipe from my blog and linking back to me - I'm so honored and humbled :-)

    OdgovoriIzbriši